Temmuz ayında yaşanan ve Crowdstrike kesintisi olarak bilinen olay, Microsoft’un güvenlik yaklaşımını yeniden gözden geçirmesine neden oldu. Bu büyük kesinti, dünya genelinde birçok işletmenin işleyişini aksattı ve Microsoft’un daha güçlü bir güvenlik platformu oluşturma yolunda adımlar atmasına vesile oldu. Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Windows Uç Nokta Güvenlik Ekosistemi Zirvesi’nde şirket, güvenlik çözümlerini çekirdek erişiminden çıkarma planını resmen duyurdu. Bu hamle, yalnızca Windows’un güvenlik geleceğini etkilemekle kalmıyor, aynı zamanda Linux’ta oyun oynamanın da çehresini değiştirebilir.

Valorant hile sistemi

Güvenlik Çekirdek Dışına Çıkıyor: Oyun Dünyasına Yansıması

Microsoft’un yeni güvenlik stratejisi, güvenlik sağlayıcılarına çekirdek dışı çözümler sunmayı vaat ediyor. Bu, WINE veya Valve’ın Proton’u gibi çeviri katmanlarını kullanan Linux sistemlerinde oyun oynamanın daha kolay hale geleceği anlamına gelebilir. Özellikle Steam Deck gibi Linux tabanlı cihazlar için bu gelişme önemli bir adım olabilir. Çekirdek seviyesinde çalışan anti-hile yazılımlarının devre dışı bırakılması, oyunların Linux üzerinde daha az müdahaleci bir şekilde çalışmasını mümkün kılabilir.

Teorik olarak, bu değişiklik, Tim Sweeney gibi isimlerin Linux’ta oyun oynanmasına karşı duruşlarına rağmen, Fortnite ve Paladins gibi çekirdek düzeyinde anti-hile yazılımları kullanan oyunların Steam Deck’te oynanmasını kolaylaştırabilir. Ancak, bazı oyun geliştiricileri ve yayıncılar, oyunlarını Linux ile uyumlu hale getirme konusunda halen tereddüt ediyor.

Microsoft’un Yeni Güvenlik Yaklaşımı: Crowdstrike Etkisi

Microsoft, çekirdek dışı güvenlik çözümlerine yönelirken, Crowdstrike kesintisine doğrudan işaret ediyor. Ancak bu kesintiyi, yeni stratejinin tek nedeni olarak göstermemeyi tercih ediyor. Şirket, yeni güvenlik platformunun esneklik ve kurcalamaya karşı koruma odaklı olduğunu vurguladı. Zirvede Microsoft ve iş ortakları, güvenlik satıcılarının performans ihtiyaçları ve güvenlik ürünlerinde kurcalamaya karşı koruma gibi zorlukları tartıştı.

Linux Oyuncuları İçin Beklentiler

Kurcalamaya karşı koruma konusunun vurgulanmış olması, hile karşıtı satıcıların Linux oyuncularını oyunlardan uzak tutmak için farklı yollar bulabileceklerine işaret ediyor. Örneğin, Vanguard, BattleEye ve FACEIT gibi kernel seviyesinde çalışan anti-hile sistemleri, Microsoft’un bu hamlesinden etkilenecek. Ancak, oyun dünyasında ne gibi sonuçların ortaya çıkacağını bekleyip görmemiz gerekecek.

Sonuç

Microsoft’un güvenlik çözümlerini çekirdek erişiminden çıkarma hamlesi, hem Windows güvenliği hem de Linux sistemlerinde oyun oynamak için bir dönüm noktası olabilir. Özellikle Steam Deck gibi cihazlar için bu gelişme, Windows oyunlarının daha kolay oynanabilmesi anlamına geliyor. Ancak, hile karşıtı yazılımlar ve oyun geliştiricilerinin bu değişikliğe nasıl tepki vereceği merak konusu olmaya devam ediyor.

Oyun dünyasında yeni bir dönemin kapılarını aralayabilecek bu stratejik hamlenin etkilerini zaman gösterecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

BENZer yazılar