DPI (CPI):
Sensör tarafından okunan inç başına nokta (piksel) sayısı, yani sensör çözünürlüğü. Ayrıca fare bir inç hareket ettirildiğinde imlecin kat ettiği mesafeyi gösterir.

Sensitivity( duyarlılık):
Oyundaki hassasiyet. Bu, oyunda kullanılan hassasiyettir. Bu değeri DPI ile çarpın.

EDPI (ECPI):
Bu kullanılan gerçek hassasiyettir. Fareyi oyunda gerçekten hareket ettirdiğinizde artı işaretinin ne kadar hareket ettiğini gösterir.

Eğer 400 DPI’lık bir fare kullanıyorsanız ve oyunda hassasiyeti 2’ye ayarlarsanız, bu 400 DPI ya da 400 noktanın 2 ile çarpımı 800 EDPI’lık bir hıza karşılık gelir.
Bu, kullanılan gerçek hızın 800 EDPI olduğu anlamına gelir; EDPI hesaplama formülü aşağıdaki gibidir

DPI x Sens = EDPI.

400 DPI x 2 Sens = 800 DPI x 1 Sens = 1600 DPI x 0,5 Sens = EDPI (800 EDPI).

Bu değerleri kendi yönteminizle hesaplayarak değiştirebilirsiniz. Yukarıdaki değerlerin hepsi birbirine eşittir; 800 EDPI’ye aşina olan bir kişi yukarıdaki değerleri kullanırken fazla sorun yaşamayacaktır.

Yukarıdaki değerlerin hepsi eşittir, tek fark çözünürlüktür – 800DPI daha ayrıntılı bir okuma sağlar (çünkü inç başına daha fazla nokta vardır), bu nedenle fare sensörü 400DPI kullanan birine göre daha fazla ayrıntı okuyacaktır. Ancak, gerçek hayatta, fareyi ne kadar döndürürseniz döndürün, EDPI aynı olduğu için oyunlarda her ikisi de aynı olacaktır.

Hertz (HZ):
Bir farenin veya USB aygıtının bilgisayara saniyede gönderdiği yoklama sayısı; 1000 HZ’deki bir fare bilgisayara saniyede 1000 bildirim gönderir.

Hertz frekansı arttıkça, saniyede gönderilen bilgi miktarı artar ve gecikme süresi azalır; 1000 Hz, 1 ms’lik bir gecikmeye karşılık gelir.

Hertz Göre Gecikme Değerleri:Mouse Gecikmesi (USB AYGIT Gecikmesi)
8000 HZ0.125 MS (Milisaniye)
4000 HZ0.25 MS (Milisaniye)
2000 HZ0.5 MS (Milisaniye)
1000 HZ1 MS (Milisaniye)
500 HZ2 MS (Milisaniye)
250 HZ4 MS (Milisaniye)
125 HZ8 MS (Milisaniye)

HZ değerini bilmiyorsanız, “Fare Hareketi Kaydedici” yazılımından öğrenebilirsiniz.

Yaklaşık 8000 Hz.
Birçok kişi 8000 Hz’lik bir fare almanın mantıklı olduğunu düşünür, ancak durum böyle değildir. Şu anda çoğu oyun motoru 8000 Hz yoklama hızını desteklememektedir. Oyun motoru 8000HZ’yi desteklemediği için donanım iyi olsa bile oyun oynarken kasılmalar veya yavaşlamalar yaşayabilirsiniz. Bu bir uyumsuzluktan kaynaklanmaktadır. Şu anda, 8000HZ gelecekteki bir teknolojidir ve zorunlu değildir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

BENZer yazılar