Merhaba arkadaşlar, teknoloji dünyasında AMD'nin yeni nesil ekran kartı mimarisi olan RDNA 5 hakkında oldukça heyecanlı gelişmeler yaşanıyor. Güvenilir kaynaklardan gelen bilgilere göre, şirketin bu yeni ve iddialı ekran kartı serisi, bizlerle 2027 yılının ortalarında buluşacak gibi görünüyor.
Sektör içinden gelen detaylara bakılırsa, AMD bu yeni kartların üretiminde Samsung Foundry yerine TSMC'nin N3P üretim düğümünü tercih etmiş. Bu da tasarım aşamasının tamamlandığını ve çiplerin seri üretime geçişi için standart takvimin işlediğini gösteriyor. Mevcut yol haritasına göre, 2026 yılı Radeon tarafında biraz sessiz geçebilir, yani yeni bir duyuru beklememek gerek.
RDNA 5 mimarisinin teknik temelleri, AMD ve Sony iş birliğiyle yürütülen "Project Amethyst" kapsamında atılıyor. Bu yeni mimari, Radiance Cores, Neural Arrays ve Universal Compression olmak üzere üç ana teknolojik sütun üzerine kurulmuş. Radiance Cores birimleri, bildiğimiz ışın izleme hesaplamalarını donanımsal olarak hızlandırarak önceki nesillere göre çok daha yüksek bir performans sunacak. Neural Arrays ise yapay zeka tabanlı işlemleri yönetecek; bu sayede görüntü ölçekleme ve kare oluşturma gibi görevlerde verimlilik artacak. Son olarak Universal Compression teknolojisi, veri sıkıştırma yöntemlerini optimize ederek bellek bant genişliğinin daha verimli kullanılmasını sağlayacak.
Gelecekteki Radeon ekran kartlarının yanı sıra, yeni nesil oyun konsollarının da bu teknolojilerden faydalanması bekleniyor. AMD'nin RDNA 4 mimarisine sahip ürünleri CES 2025'te pas geçmesi, şirketin tüm odağını RDNA 5 ile gelecek bu büyük mimari sıçramaya verdiğini açıkça gösteriyor.
Işın izleme ve yapay zeka hızlandırma konusunda köklü değişiklikler içeren bu yeni yapı, geleneksel rasterizasyon yöntemlerinden hibrit ve daha akıllı bir işleme modeline geçişin habercisi. Masaüstü oyun kartları ve konsol donanımları arasındaki bu güçlü bağ, 2027'de piyasaya çıkacak ürünlerin sadece bilgisayar platformunu değil, tüm oyun ekosistemini derinden etkileyeceğini bizlere fısıldıyor.
Sektör içinden gelen detaylara bakılırsa, AMD bu yeni kartların üretiminde Samsung Foundry yerine TSMC'nin N3P üretim düğümünü tercih etmiş. Bu da tasarım aşamasının tamamlandığını ve çiplerin seri üretime geçişi için standart takvimin işlediğini gösteriyor. Mevcut yol haritasına göre, 2026 yılı Radeon tarafında biraz sessiz geçebilir, yani yeni bir duyuru beklememek gerek.
RDNA 5 mimarisinin teknik temelleri, AMD ve Sony iş birliğiyle yürütülen "Project Amethyst" kapsamında atılıyor. Bu yeni mimari, Radiance Cores, Neural Arrays ve Universal Compression olmak üzere üç ana teknolojik sütun üzerine kurulmuş. Radiance Cores birimleri, bildiğimiz ışın izleme hesaplamalarını donanımsal olarak hızlandırarak önceki nesillere göre çok daha yüksek bir performans sunacak. Neural Arrays ise yapay zeka tabanlı işlemleri yönetecek; bu sayede görüntü ölçekleme ve kare oluşturma gibi görevlerde verimlilik artacak. Son olarak Universal Compression teknolojisi, veri sıkıştırma yöntemlerini optimize ederek bellek bant genişliğinin daha verimli kullanılmasını sağlayacak.
Gelecekteki Radeon ekran kartlarının yanı sıra, yeni nesil oyun konsollarının da bu teknolojilerden faydalanması bekleniyor. AMD'nin RDNA 4 mimarisine sahip ürünleri CES 2025'te pas geçmesi, şirketin tüm odağını RDNA 5 ile gelecek bu büyük mimari sıçramaya verdiğini açıkça gösteriyor.
Işın izleme ve yapay zeka hızlandırma konusunda köklü değişiklikler içeren bu yeni yapı, geleneksel rasterizasyon yöntemlerinden hibrit ve daha akıllı bir işleme modeline geçişin habercisi. Masaüstü oyun kartları ve konsol donanımları arasındaki bu güçlü bağ, 2027'de piyasaya çıkacak ürünlerin sadece bilgisayar platformunu değil, tüm oyun ekosistemini derinden etkileyeceğini bizlere fısıldıyor.