"Etkili Zaman Yönetiminin Gücü: Değerli Zamanınızı En İyi Şekilde Değerlendirmek" | Toplama Pc Forum

"Etkili Zaman Yönetiminin Gücü: Değerli Zamanınızı En İyi Şekilde Değerlendirmek"

semayavuzturk

Başlangıç
Katılım
10 Mar 2024
Mesajlar
38
Tepkime puanı
5
Zaman bizler için çok kıymetli bir kavramdır bu yüzden ne kadar etkin kullanabilirsek bizler için o kadar iyidir.

Bir bakmışsın elinden kayıp gitmiştir. Zamanın nasıl akıp gittiğini anlamazsın ve asla geri de alınamaz!

Boşa harcanan vakit külfetten başka bir şey olmaz.

İstendik zamanın doğru planlanması gerekir. Sizler ne kadar zaman planlaması yapıyorsunuz ve hangi yöntemleri kullanıyorsunuz?

‘Zaman verimsizliği’. Zaman verimli de acaba yönetim şeklimiz mi yanlış?

Öncelikle zamanımızı neden kullanamadığımıza odaklanalım. Bunun birçok sebebi olabilir.

Mükemmeliyetçilik, erteleme (sosyal işler, okul, finansal durum, sağlık vb.), aşırı güven veya güvensizlik – aşırı kaygı, hayır diyememe, hafife alma ve önyargılar nedenlerinizden biri olabilir.

Zaman tuzakları vardır. Bunlar;

  • Çok önemli olmayan ziyaretçiler,
  • Kötü bir iletişime sahip olmak,
  • Başkasının görevlerini üstlenmek,
  • Amacı olmayan toplantılar,
  • Sorumluluk vermekten kaçınmak,
  • Düzensiz çalışmak,
  • Yanlış bilgi,
  • Gereksiz telefon görüşmeleri,
  • Disiplinsizlik,
  • İyi bir dinleyici olmamak,

Gelin zaman yönetimine yakından bakalım ne dersiniz!

Zamanı etkili bir şekilde yönetmek için belli başlı yöntemler vardır. Bunlar;

  • Pamadora tekniği: 25 dk çalışma 5 dk mola vermek.
  • Kanban tekniği: Görselleştirme, devam eden işleri limitleme, akışı yönetme, politikaları açık hale getirme, geri bildirim döngüsü kurma, iş birliğiyle işleyip deneyselliğe evrilme şeklindedir.
  • Eisenhower Matrisi: İşleri acil ve önemli, acil ve önemli değil, acil değil ama önemli, acil değil ve önemli değil şeklinde gruplara ayırırız.
  • Hızlı planlama metodu: İş üzerinde yoğunlaşma sürecidir.
  • 168 saat: 168 saat kuralı 7 gündeki saatlerin toplamı 168 saattir. Hafta hafta yapılan plan programlamasıdır.
  • Pareto ilkesi: 80/20 kuralıdır.
  • ABC yaklaşımı: istediğinizi yapabilirsiniz, ancak her şeyi yapamazsınız kuralıdır.
  • 101 yaklaşımı: randevu defteri kullanmak, yapılacak işler listesi yapmak, hedef belirlemek, yetki devri yapmak, planlama ve öncelikleri belirlemek şeklindedir.
  • Akıntıya bırakma yaklaşımı: zamanı yönetmeye değil, zamanı akışa bırakarak yönetmektir.
  • Not almak
  • Kişisel zaman yönetimi yapmak

zaman-yonetimi-becerileri-tanim-ve-ornekler.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri