- Katılım
- 15 Ağu 2024
- Mesajlar
- 11
- Tepkime puanı
- 0
Yönetmen Robert Bresson’un sanat anlayışı Transandantal İmaj – Aşkınsal Görüntü içinde ele alınırken önemli felsefecilerin görüşlerinden yararlanılmıştır.
Robert Bresson , önemli bir Fransız yönetmendir. Filmlerinde salt işitsel-görsel ögeleri değil dokunsal-kinestetik ögelere de yer vermiştir. Bir bakıma 3.boyut yaratmak istemiştir. Buna Transandantal İmaj yani Aşkınsal Görüntü demiştir. Bu yazıda Kant gibi felsefecilerin görüşülerine de yer verilmiştir. Aynı zamanda Vertov, Eisenstein gibi önemli sinemacıların görüşleriyle Bresson’un Transandantal İmaj görüşü karşılaştırılmıştır. Böylece yönetmenin anlatmak istediği görsel-işitsel ve daha ziyade dokunsal-kinestetik dünyanın betimlemesi yani tasviri yapılmıştır. Bresson, Deleuze’nin görüşlerinde de büyük önem kazanmıştır. Bu nedenle filmleri hem estetik yapıcılık hem de felsefi açıdan epistemolojik bir yapıcılık kazanmıştır.
Bresson, sinema görüşleriyle hem kendinden öncekilerden ilham almış, felsefecilerden etkilenmiştir. Hem de kendinden sonraki sinemacıları etkilemiştir. Sanatın salt sanat değil yapıcı denen yararlı yönünü de ortaya çıkarmıştır. Böylece seyircinin Aşkınsal-Transandantal İmajı da görmesini sağlamıştır.
KAYNAKÇA
Cardullo,Bert(2009),The Films Of Robert Bresson,Anthem Press
Kullanılan İnternet Kaynağı:
L'Argent (1983 film) - Wikipedia
en.wikipedia.org
Okumaya devam et...