- Katılım
- 12 Şub 2024
- Mesajlar
- 814
- Çözümler
- 29
- Tepkime puanı
- 401
TP-SIS firması bir süredir Mobilfree ismiyle 230 Lira gibi bir fiyata 100 Mbps hızında bireysel internet hizmeti sunuyordu. Yaklaşık 2 aydır sosyal medyada birçok reklamı görülmesinden dolayı insanlar firmaya geçiş yaptılar. Fakat son 1 aydır gerek siber saldırı gerek Türk Telekom arızası diye bahaneler sunarak abonelerin sorunlarını çözümsüz bıraktılar.
Son 1-2 haftadır ise abonelerin birçoğu forumlarda, gruplarda firmadan şikayet etmeye başladılar. Firmanın ilk başlarda sıfır kurulum ücreti almamasından dolayı gerekmedikçe geçiş yapmamalarını bunun yerine sıfır kurulumu tercih etmelerini söyledik. Fakat gördüğümüz kadarıyla çoğu kişi bu önerimizi dinlememişler. Şimdi sorun yaşadıkları için farklı firmaya geçiş yapmak için 90 gün beklemeleri gerekmekte ya da aboneliklerini iptal edip kurulum ücreti ödeyerek sıfır abonelik almaları gerekecek.
Ama ne yazık ki bunların dördü de birbirinden işlevsiz olacak denemeler olacaktır. BTK ve CİMER çoğu konuda olduğu gibi bu tarz küçük firmalar hakkındaki şikayetlerde de tüketiciye çok olumlu bir geri dönüş yapmıyor. Tüketici Hakem Heyeti'nde ise olumlu bir sonuç alsanız da ücret iadesi için yine firmaya kalıyorsunuz. Ya da icra davası açabilirsiniz ücret ödenmediği için. Ama bu da aldığınızdan daha fazla bir masrafa sebep olacak. Davayı kazandıktan sonra bu ücretleri karşı taraf geri ödeyecek olsa da çok büyük bir külfet ortaya çıkıyor.
Firmadan isterseniz de zaten firmanın insafına kalmış oluyorsunuz.
İlerleyen süreçte belki mümkün hale gelebilir. Fakat firmanın şu anki durumunda oluru olan bir durum gibi görünmüyor. Çünkü bu örnek olayda buna izin verirlerse daha sonra bu durumu farklı firmalarda yaşanan sorunların her birini sıfır kurulum ile abonelik açtırmak için emsal karar olarak kullanacaktır insanlar.
Son 1-2 haftadır ise abonelerin birçoğu forumlarda, gruplarda firmadan şikayet etmeye başladılar. Firmanın ilk başlarda sıfır kurulum ücreti almamasından dolayı gerekmedikçe geçiş yapmamalarını bunun yerine sıfır kurulumu tercih etmelerini söyledik. Fakat gördüğümüz kadarıyla çoğu kişi bu önerimizi dinlememişler. Şimdi sorun yaşadıkları için farklı firmaya geçiş yapmak için 90 gün beklemeleri gerekmekte ya da aboneliklerini iptal edip kurulum ücreti ödeyerek sıfır abonelik almaları gerekecek.
Peki sorunlar neden kaynaklanıyor?
Resmi ve gerçek bir açıklama yapılmadığı sürece bunu %100 bilmemiz pek mümkün olmasa da bu tarz sorunlar genellikle firmaların kapasitelerinin yetersiz kalmasından kaynaklanıyor. Akşam saatlerinde ve haftasonlarında sorunların artması da bunu destekliyor. Firma hizmet verdiği abonelerin trafiğini karşılayacak kadar kapasiteye sahip olmadığında sistemleri kendini kısıtlayabilir ya da bunu DDOS saldırısı olarak algılayıp normal abonelerin trafiği ile mücadele edebilir.Peki bu durumda ne yapmamız gerekiyor?
Bu başlığın altında size duymak istediklerinizi söylemeyi çok isterdim. Ama ne yazık ki burada 4 farklı seçeneğiniz var. BTK'ya şikayet oluşturabilirsiniz, CİMER'e yazı yazıp inceleme talep edebilirsiniz, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurup para iadesi alabilirsiniz ya da firmadan veremedikleri hizmetin ücretinin iadesini talep edebilirsiniz.Ama ne yazık ki bunların dördü de birbirinden işlevsiz olacak denemeler olacaktır. BTK ve CİMER çoğu konuda olduğu gibi bu tarz küçük firmalar hakkındaki şikayetlerde de tüketiciye çok olumlu bir geri dönüş yapmıyor. Tüketici Hakem Heyeti'nde ise olumlu bir sonuç alsanız da ücret iadesi için yine firmaya kalıyorsunuz. Ya da icra davası açabilirsiniz ücret ödenmediği için. Ama bu da aldığınızdan daha fazla bir masrafa sebep olacak. Davayı kazandıktan sonra bu ücretleri karşı taraf geri ödeyecek olsa da çok büyük bir külfet ortaya çıkıyor.
Firmadan isterseniz de zaten firmanın insafına kalmış oluyorsunuz.
Hakem Heyetinden ya da BTK'dan fesih talep etsem olmaz mı?
Eğer 90 günlük firma değiştirme kuralından dolayı Mobilfree'de sıkışıp kaldıysan "ayıplı mal" kapsamında fesih hakkın doğuyor bu tüm firmalarda geçerli bir durum zaten. Bunun için başvuru yapmana bile gerek yok. Direkt firmadan iptal edebilirsin. Ama eğer ki sen "Mobilfree aboneliğimi feshedeyim ama kurulum ücreti de ödemeden farklı firmaya geçeyim." diyorsan bu ne yazık ki çok oluru olmayan bir yol. Hem fesih hem de geçiş yoluyla sağlayıcı değişikliği aynı anda gerçekleştirilen bir olay değil. 90 gün kuralının kaldırıldığı örnek olan Comnet vakasında bile BTK çok zor ikna oldu. Ki o olayda firma artık abonelerini farklı firmaya geçişi için yönlendiriyordu.İlerleyen süreçte belki mümkün hale gelebilir. Fakat firmanın şu anki durumunda oluru olan bir durum gibi görünmüyor. Çünkü bu örnek olayda buna izin verirlerse daha sonra bu durumu farklı firmalarda yaşanan sorunların her birini sıfır kurulum ile abonelik açtırmak için emsal karar olarak kullanacaktır insanlar.



