- Katılım
- 6 Haz 2024
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 0
Sosyal medya platformlarının gelişip büyümesi pazarlama alanında yenilikleri de beraberinde getirdi. Son dönemde birçok popüler pazarlama teknikleri ortaya çıktı. Bunlardan biri de influencer pazarlaması oldu. Şu sıralar çok fazla adını duyduğumuz ve neredeyse her sosyal medya platformunda maruz kaldığımız influencerlar marka ve işletmelerin yoğun olarak talepte bulunduğu kişiler artık.
Peki influencer nedir ve ne yapar?
Influencer, sosyal medya platformlarında uzmanlaştığı belirli bir konu veya niş üzerinden geniş takipçi kitlesine ulaşmış sosyal medya etkileyicileridir. Kendi konseptleri haline getirdikleri konularla ilgili paylaşımlar yaparak takipçilerini bilgilendirirler ve bu bilgilerden onların da etkilenmesini sağlarlar. Dijital ortamda oldukça popüler olan influencerlar zamanla takipçileri üzerinde büyük bir etkileme gücüne, güven ve itibara sahip olurlar.
Marka ve işletmeler neden influencer pazarlamasına yöneldi?
Influencerların gerek geniş kitlelere ulaşabilmesi gerekse bu kitleler tarafınca güven ve itibara sahip olması açısından marka ve işletmeler ürün veya hizmetlerini bu kişiler aracılığıyla tanıtmak istemekteler. Influencer pazarlaması da bu isteğe cevaben doğmuş bir alandır.
Influencer pazarlaması, marka ve işletmelerin influencerlar ile iş birliği yaparak hedef kitleye ulaşmaya çalıştığı bir pazarlama stratejisidir. Marka ve işletmeler bu iş birlikleriyle ürün veya hizmetlerini geniş kitlelere tanıtma imkânı bulurlar.
Elbette bu pazarlama stratejisinin marka ve işletmelere sağladığı birçok fayda var.
Yapılan iş birliklerinde influencerlar da karşılıklarını farklı biçimlerde alabilirler. Bu anlaşılan bir miktar ücret olabilir veya tanıtılan ürün veya hizmetin tanıtımı yapan kişiye ücretsiz olarak sağlanması da olabilir. Bunun nasıl olacağı marka ve işletmeler ile iş birliği yapılan influencer arasındaki anlaşmaya göre şekillenir.
Influencer pazarlaması ile ilgili ayrıntılı bilgilere ulaşmak için diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.
Peki influencer nedir ve ne yapar?
Influencer, sosyal medya platformlarında uzmanlaştığı belirli bir konu veya niş üzerinden geniş takipçi kitlesine ulaşmış sosyal medya etkileyicileridir. Kendi konseptleri haline getirdikleri konularla ilgili paylaşımlar yaparak takipçilerini bilgilendirirler ve bu bilgilerden onların da etkilenmesini sağlarlar. Dijital ortamda oldukça popüler olan influencerlar zamanla takipçileri üzerinde büyük bir etkileme gücüne, güven ve itibara sahip olurlar.
Marka ve işletmeler neden influencer pazarlamasına yöneldi?
Influencerların gerek geniş kitlelere ulaşabilmesi gerekse bu kitleler tarafınca güven ve itibara sahip olması açısından marka ve işletmeler ürün veya hizmetlerini bu kişiler aracılığıyla tanıtmak istemekteler. Influencer pazarlaması da bu isteğe cevaben doğmuş bir alandır.
Influencer pazarlaması, marka ve işletmelerin influencerlar ile iş birliği yaparak hedef kitleye ulaşmaya çalıştığı bir pazarlama stratejisidir. Marka ve işletmeler bu iş birlikleriyle ürün veya hizmetlerini geniş kitlelere tanıtma imkânı bulurlar.
Elbette bu pazarlama stratejisinin marka ve işletmelere sağladığı birçok fayda var.
- Başta da söylediğimiz gibi geniş kitlelere ulaşabiliyor olmaları büyük bir avantaj. Tanıtılan ürün veya hizmet bu kişiler aracılığıyla diğer reklam kampanyalarına oranla daha hızlı bir şekilde çok fazla sayıda insana ulaşabiliyor.
- Ulaşılan bu geniş kitleler aynı zamanda hitap edilen hedef kitle olduğundan doğrudan ürünü veya hizmeti satın alma ihtimali diğerlerine göre daha yüksek olan potansiyel müşterilere ulaşmak kolaylaşıyor. Bu nedenle, satışları arttırmaya yönelik çalışmalarda bu pazarlama stratejisi genellikle başarı sağlayacaktır.
- Influencerlar tanıtımı yapılacak ürün veya hizmetle ilgili oldukça yaratıcı, doğal ve otantik içerikler üreterek hedef kitleyle daha yakın bir bağ kurulmasına olanak sağlarlar. Bu da hedef kitlenin markaya olan samimiyetinin ve duygusal bağının güçlenmesine katkıda bulunur.
- Her şeyden önemlisi influencerın hedef kitledeki itibarıdır. Hedef kitle tarafından güven duyulan, itibar sahibi olan ve genel olarak sevilen biriyse marka güvenirliği ve inanırlığına etkisi büyük olacaktır. Ayrıca tanıtımın başarılı olabilmesi, istenilen sonuçların alınabilmesi de büyük ölçüde bu güven duygusuna bağlıdır.
Yapılan iş birliklerinde influencerlar da karşılıklarını farklı biçimlerde alabilirler. Bu anlaşılan bir miktar ücret olabilir veya tanıtılan ürün veya hizmetin tanıtımı yapan kişiye ücretsiz olarak sağlanması da olabilir. Bunun nasıl olacağı marka ve işletmeler ile iş birliği yapılan influencer arasındaki anlaşmaya göre şekillenir.
Influencer pazarlaması ile ilgili ayrıntılı bilgilere ulaşmak için diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.