- Katılım
- 19 Nis 2024
- Mesajlar
- 13
- Tepkime puanı
- 0
Ancak her yükselişin bir bedeli var gibi görünüyor. YouTube’un reklam gelirleri, son zamanlarda biraz toparlanmış olsa da, son üç çeyrektir yıldan yıla düşüş gösteriyordu. YouTube, hala Shorts’tan nasıl daha fazla reklam geliri elde edebileceğini bulmaya çalışıyor. Financial Times, YouTube çalışanlarının şirket içi rakamlar konusunda endişeli olduğunu belirterek, uzun biçimli içeriğin video başına daha fazla reklam göstermesine izin verdiğini, ancak kısa biçimli içeriğin yavaş yavaş öne geçmesiyle içerik oluşturucuların daha az uzun video yüklediğini yazıyor.
Bu durum, uzun biçimli videoya olan ilgiyi olumsuz etkilemiş durumda. YouTube’un kıdemli çalışanları istese de istemese de YouTube, popülerlik kazandıkça Shorts’u desteklemek zorunda kalıyor. Bu yüzden, YouTube da bu alana her geçen gün daha fazla yatırım yapıyor. Örneğin, yatay videoların Shorts formatına dönüştürüleceği belirtilmişti. Aynı zamanda, yapay zeka ile oluşturulan açıklamaların, YouTube Shorts içeriklerinin keşfedilebilirliğini artırması hedeflenmişti.
Bu değişim sürecinde YouTube çalışanlarının yeni duruma ayak uydurması gerekiyor. Bu, hem Google’ın başka işlerinden ödün vermek hem de Shorts’un yaratıcılarına yatırım yapmak ve onları YouTube’un hizmeti için özel içerik üretmeye teşvik etmek anlamına geliyor. Şirketin bu durumu nasıl idare edeceği ve uzun biçimli videoların azalmasının platforma zarar verip vermeyeceğini ise ilerleyen dönemde hep birlikte göreceğiz.
Sizce YouTube, Shorts’u destekleyerek doğru bir adım mı atıyor ? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın!
Okumaya devam et...