TITIAN-BACCHUS AND ARIADNE, 1520-23. | Toplama Pc Forum
TITIAN (1487-1576)

Gerçek adı Trziano Vecelli (ya da Vecellio) Rönesans İtalyan ressamıdır. O dönem Venedik Sanatkârlar okulunun en iyisi kabul edilir. Tabi ki onun bu kadar gelişmesinde etkili olan sanatçılar vardır. Giovanni Bellini, onun öğretmenidir. Dokuz yaşındayken mozaik dükkanına girerek kendini farklı yönlerde geliştirmiştir. Bellini’nin bir başka öğrencisi ise Giorgione da Gastelfranco idir. Titian ve Giorgione birbirlerinden ilham alarak etkilenmiştir. Giorgione otuzlu yaşların ortasındayken vefat etmiştir. Onun yarım bıraktığı resimleri ise Titian tamamlamıştır.

Titian’ı bu kadar öne çıkaran şeyler; figürlerine verdiği duygu, zengin renk içeriği ve kompozisyonlarının ruh halidir. Çoğunlukla portreler, dini konular, mitolojik temaları işler.

“Titian’nın favori tekniklerinden birisi, kompozisyon oluşturmak için renklerin yan yana kullanılmasına dayanan Colore (Ya da Colorito) tekniğidir.”

Altmışlı yaşlarında zengin bir sanatçı olmasına rağmen resim stilini geliştirmeyi bırakmamıştır. Hatta tarihi kaynaklara göre Titian yaşlandıkça daha mükemmeliyetçi olmuştur. Bir tabloyu yapması bazen on yılı bulabiliyormuş.


bacchus-and-ariadne-1523.jpg



BACCHUS AND ARIADNE, 1520-23.
Bu tablo Ferrara Dükü Alfonso d’Este tarafından Camerino d’Alabastro adlı küçük bir odanın dekoratif planının parçası olarak sipariş edildi.

Tablonun Hikayesi

Tablo, mitolojik bir hikayeye dayanır. Şarap tanrısı Bacchus ve Grid Kralı Minos’un kızı Ariadne’nin karşılaşmalarını anlatır. Titian bu tabloyu Latin şairler Ovid ve Catalus’un şiirinden yola çıkarak betimler. Tabloya ilk baktığımızda, terk edilmiş Ariadne ile Bacchus’un ilk karşılaşma ve bakışma anına tanık oluyoruz.

Theseus’a âşık olan ve Girit adasındaki Knossos sarayında Minotour’u öldürmesine yardım eden Prenses Ariadne’nin hikayesini görmekteyiz. Thesus daha sonra onu Yunanistan’ın Naxos adasında uyurken terk ediyor (ya da unutuyor.) Bu duruma üzülen Ariadne sevgilisinin gemisini görmek üzere kıyaya geliyor. Ve tam o anda kıyıdan ayrılan gemiyi tabloda görmekteyiz. Ariadne’nin ruh hali sevgilisi tarafından terk edilmiş, üzgün bir kadın olarak betimlenirken bir yandan da şarap tanrısı ile ilk bakışlarının buluştuğunu görüyoruz. Titian tam bu anı yani hikayedeki önemli dramatik adını betimlemiştir. Tablonun sağ tarafında gürültülü bir takım insan var. Bunlarda tabloda adeta hareket içinde betimleniyor. Bu grup arkadan öne doğru Çapraz formda yerleştirilmiştir. Tablodaki bir başka detay kapari çiçeğidir. Aşkı simgelemektedir.

Titian bir balerin edasıyla resmetmiş Ariadne’yi. Ve şarap tanrısı Bacchus iki çitanın çektiği arabadan adeta fırlıyor. Bu biraz tehlikeli bir sıçrayış gibi görünüyor. İlk bakışta aşk diyebiliriz buna.
“Corona Borealis takım yıldızıdır. Ve sekiz yıldızdan oluşur. Bazı kaynaklara göre aşklarının bir işareti olarak onu gökyüzünde yaşatmak için bu takımyıldızına dönüştürdüğünü söylüyor. Bazı kaynaklar ise düğün çelengi olduğunu Bacchus ile evlendiğinde taktığı çelengin gökyüzüne fırlattığını ve bunun yıldızlara dönüştüğünü söylüyor.”


Sergilendiği yer: The National Gallery, London.
Teknik: Tuval üzerine yağlı boya.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri