Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 01/11/2025 tarihli Kurul Kararı ile TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş. hakkında önemli bir uyarı yayımladı. Uyarı, şirketin İnternet Servis Sağlayıcılığı (İSS) hizmetlerinde belirlenen Hizmet Kalitesi (HK) hedeflerini üst üste iki yıl sağlayamaması üzerine geldi.
BTK'nın "Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği" ve ilgili tebliğler uyarınca yaptığı incelemelerde, TurkNet'in özellikle "Fatura şikâyeti oranı" ölçütünde hedeflerin gerisinde kaldığı tespit edildi.
BTK, bu kapsamda TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş.'yi resmi olarak yazılı uyardı ve 2023 ve 2024 yıllarının ilk çeyreğinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğini kamuoyuna duyurma kararı aldı.
BTK'nın "Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği" ve ilgili tebliğler uyarınca yaptığı incelemelerde, TurkNet'in özellikle "Fatura şikâyeti oranı" ölçütünde hedeflerin gerisinde kaldığı tespit edildi.
Hedefler Tutmadı: İşte Detaylı Veriler
Yönetmeliklere göre, İSS'ler için "Fatura şikâyeti oranı" hedefi %1 veya altında olması gerekiyor. Ancak TurkNet'in bu oranda ciddi sapmalar gösterdiği belirlendi:| Dönem | Ay | Gerçekleşen Şikayet Oranı | Yasal Hedef |
| 2023 1. Çeyrek | Ocak 2023 | %1,36 | ≤%1 |
| 2023 1. Çeyrek | Şubat 2023 | %1,20 | ≤%1 |
| 2024 1. Çeyrek | Ocak 2024 | %1,59 | ≤%1 |
Yaptırım: Yazılı Uyarı ve Duyuru
Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 9. maddesi gereğince, işletmecinin haklı bir nedeni olmaksızın bir takvim yılı içinde hedefleri tutturamaması durumunda bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılması ve durumun bir ay süreyle BTK internet sayfasında duyurulması hükme bağlanmıştır.BTK, bu kapsamda TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş.'yi resmi olarak yazılı uyardı ve 2023 ve 2024 yıllarının ilk çeyreğinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğini kamuoyuna duyurma kararı aldı.
Bu uyarı, BTK'nın tüketici haklarını koruma ve elektronik haberleşme sektöründe hizmet kalitesini denetleme misyonunun bir parçası olarak kamuoyuna saygıyla duyurulmuştur.BTK Açıklaması: "İşletmecinin ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur."