TurkNet'in TT Fiber Altyapısı Üzerinden 100Mbps Üzeri Hız Tanımlaması iddiaları

Firmaların kendi altyapılarını kurma konusunda teşvik edilmesi lazım bence. Biliyorum, ekonomik olarak zor sayılır ama en azından firmaya kendi altyapısını kullanmak özgürlük sağlıyor.


Şuanda sıfırdan ülke genelinde altyapı kurabilecek bir bütçe yok iss'lerde. Bir sokağı kazmak ordan kablo geçirip tekrar asfaltlamak, bunun için bir sürü kazı çalışması izni vs. İş ana yollara caddelere geldiğinde daha da zorlaşıyor.

Öyle olsa bile atıyorum, bizim sokakta 5 apatman var, her apatmanda 20 daire. Bu yerel iss'nin bir apartmanda ikna edebileceği maksimum kullanıcı sayısı 3. 5 apartman desek 15 kişi yapar. 15 kişi için de yapacağı bu masraf için 1 yıl değil 5 yıl taahhüt alması lazım ki anca karşılasın.

Atlantis şuan kendi çapında bir şeyler deniyor yolları açık olsun. Onun haricinde birkaç ilde birkaç mahalle ile sınırlı altyapı çalışması deneyenler oldu ama genelde tutulmadı. Telekomun yetersiz olduğu yerlere de uydu internetleri ya da Airfiber denen Radiolink sistemler geldi. Onlar da fiyat olarak yüksek, hız olarak düşük. Bu nedenle bir VDSL gibi tercih edilesi değil.

Piyasada 5G konuşuluyor ama biz halen daha bakır kablodan internet alma peşindeyiz. Mahalle arasında fiber internet kovalıyoruz.

Mobil internetin GSM teknolojisinin yaygınlaştırılması ve bir ev kullanıcısına yetecek düzeyde bir internetin kablosuz olarak verilmesi lazım. Adam akıllı bir 4G modem ve internet paketi bile yok. Aynı operatörün 4G modeminde 10 Mbps hız, cep telefonundan yapınca 50 Mbps hız çıkıyor. Bu da bilinçli yapılan bir şey kesinlikle.

Adam gibi 100 Mbps hız verseler düzgün bir fiyat da belirleseler hiç uğraşmam kabloyla falan alırım bir 4G modem keyfime bakarım.


Fiber daha hızlı daha iyi diyen olacaktır da, şirket miyiz biz? Hangi ev kullanıcısının gerçekten evde 1000 Mbps ihtiyacı var? Fibere harcayacakları sokak kazmaya harcayacakları parayı baz istasyonuna harcasalar canavar gibi mobil internetimiz olur evlerde kullanırdık.
 
Fiber daha hızlı daha iyi diyen olacaktır da, şirket miyiz biz? Hangi ev kullanıcısının gerçekten evde 1000 Mbps ihtiyacı var? Fibere harcayacakları sokak kazmaya harcayacakları parayı baz istasyonuna harcasalar canavar gibi mobil internetimiz olur evlerde kullanırdık.
Dedikleriniz büyük ölçüde doğru ama bu son kısma pek katılmıyorum. 1000 Mbps özellikle de sık sık büyük boyutlu dosyalarla uğraşan biri için gerçekten önemli bir zaman tasarrufu sağlıyor. 70 Mbps civarı VDSL hız alıyordum, 1000 Mbps fibere geçtikten sonra rahatladım diyebilirim. Kablolu sistemleri seviyorum, stabilite ve gecikme yönünde hâlâ vazgeçilmezler. Ek olarak baz istasyonlarına da büyük ölçüde sabit fiber kablolar ulaşıyor, yani ister istemez yine bir kazı durumu oluşacak. Üstelik bu kadar fazla baz istasyonunun görüntüsü de hiç hoş olmayacaktır, sabit internette saha dolabı bir köşeye sıkıştırılıyor ama baz istasyonu çekim kuvveti açısından doğru konumlandırılmalı.

Aslında bu durum için en iyi çözümlerden biri belediye teşviki ile kaldırımlar yapılırken menholler oluşturulması ve bunların sağlayıcılar tarafından ortak kullanıma ücretsiz bir biçimde açılması. Ortak menhol uygulaması bazı bölgelerde uygulanıyor ama belediye tarafından orayı kullanmak için kira ücreti istenmesinden dolayı sağlayıcılar yatırıma pek yanaşmıyor. Bu da kullanıcı olarak bizleri etkiliyor.
 
  • Beğendim
Tepkiler: nbk
Dedikleriniz büyük ölçüde doğru ama bu son kısma pek katılmıyorum. 1000 Mbps özellikle de sık sık büyük boyutlu dosyalarla uğraşan biri için gerçekten önemli bir zaman tasarrufu sağlıyor. 70 Mbps civarı VDSL hız alıyordum, 1000 Mbps fibere geçtikten sonra rahatladım diyebilirim. Kablolu sistemleri seviyorum, stabilite ve gecikme yönünde hâlâ vazgeçilmezler. Ek olarak baz istasyonlarına da büyük ölçüde sabit fiber kablolar ulaşıyor, yani ister istemez yine bir kazı durumu oluşacak. Üstelik bu kadar fazla baz istasyonunun görüntüsü de hiç hoş olmayacaktır, sabit internette saha dolabı bir köşeye sıkıştırılıyor ama baz istasyonu çekim kuvveti açısından doğru konumlandırılmalı.

Aslında bu durum için en iyi çözümlerden biri belediye teşviki ile kaldırımlar yapılırken menholler oluşturulması ve bunların sağlayıcılar tarafından ortak kullanıma ücretsiz bir biçimde açılması. Ortak menhol uygulaması bazı bölgelerde uygulanıyor ama belediye tarafından orayı kullanmak için kira ücreti istenmesinden dolayı sağlayıcılar yatırıma pek yanaşmıyor. Bu da kullanıcı olarak bizleri etkiliyor.


200 Mbps civarı yeterlidir bence. STANDART bir ev kullanıcısından bahsediyoruz. Yani Youtube'da bir şeyler izleyip, Netflix'de dizi izleyen sosyal medyada takılan biri için 1000 Mbps bir ihtiyaç değil. Aynı sokakta oturan 100 kişiden 1'inin ihtiyacıdır sizin gibi.
 
200 Mbps civarı yeterlidir bence. STANDART bir ev kullanıcısından bahsediyoruz. Yani Youtube'da bir şeyler izleyip, Netflix'de dizi izleyen sosyal medyada takılan biri için 1000 Mbps bir ihtiyaç değil. Aynı sokakta oturan 100 kişiden 1'inin ihtiyacıdır sizin gibi.
Ülkemizde bilgisayar oyunları oynayan kesim azımsanamayacak kadar büyük. Oyunların da boyutları bir hayli arttı, zaten eski 15-16 yıllık bilgisayarımda bile Gigabit Ethernet portu bulunması Gigabit hızın artık standart haline gelmiş olması gerektiğini gösteriyor. Tarihi eser USB 2.0 protokolü bile teorik olarak 480 Mbps hız destekliyor, koskoca Ethernet'in bu hızların altında kalmaması lazım. Değerli vaktimizi bence yükleme barlarının dolmasını beklemek ile harcamamalıyız.

Bakalım, TurkNet TT fiber altyapısı üzerinde 100 Mbps üstünü herkese sunmaya umarım yakın zamanda başlar. Çünkü imajı hız olan bir sağlayıcı için de 100 Mbps üstü hızlar yakışır.
 
16.10.2025 güncelleme

1760713919973.png


Günlerdir inkar edilen süreç bir anda pilot bölgede yapılan bir test olarak gösterilmeye başlandı.
Ben bunun da yalan olduğunu düşünüyorum.

Kapasiteyi ilgilendiren konularda bir bölgedeki herkesin paketini yükseltirsin. Eğer bölgede sorun yaşanırsa o bölgedeki abone sayısı kadar 1000 Mbps abonesini kaldıracak kapasiteye sahip olmadığını anlarsın.

Belirli bir bölgedeki herkese vermiş olsalardı tüm gruplar hız testleriyle dolardı. 1-2 kişiyle kapasite ya da farklı bir yeniliğin pilot testi yapılmaz.
 
Öncelikle merhaba. Konuyu bu kadar dile getiren kişilerden biri de benim. 3-4 günlük uğraş sonucunda ben bir sonuca vardım. Şuanda hız profilim 200Mbps download 30Mbps upload şeklinde.

Baştan sona yaptığım her şeyi detaylı şekilde anlatayım.

Kesinlikle Turknet'i kendi başına asla muhattap almadım. Direk olarak BTK üzerinden şikayet talebi oluşturdum.Ek olarak konu içerisinde ki içerikleri sundum. Şikayet metni şu şekildeydi.

Sayın Yetkili,
TurkNet, Türk Telekom FTTH fiber altyapısı üzerinden resmi olarak yalnızca 100 Mbps hız sunduğunu belirtmektedir. Ancak, sosyal medya platformları ve forumlarda (https://tpc.net.tr/forum/konu/turkn...zerinden-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamalari.847/ https://forum.donanimhaber.com/turk...en-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamalari--162304562) yer alan kullanıcı paylaşımlarına göre, bazı bireysel kullanıcılara ve içerik üreticilerine 200 Mbps ve 1 Gbps hız tanımlamaları yapılmaktadır. Ayrıca, hizmet iptali talep eden bazı kullanıcılara hız artışı teklif edildiği iddia edilmektedir. TurkNet’in müşteri hizmetleri ve altyapı sorgu sisteminde ise FTTH altyapısında maksimum 100 Mbps hız sunulduğu belirtilerek aboneler yanıltılmaktadır. Şirketin kendi web sitesinde 1000 Mbps’ye varan hızlar sunduğu iddia edilmesine rağmen, bu hizmetin yalnızca seçili kullanıcılara ve sadece kendi altyapısında sağlandığı görülmektedir.
Bu durum, eşit hizmet ilkesine aykırı bir çifte standart oluşturmakta, tüketici haklarını ihlal etmekte ve yanıltıcı bilgilendirme yoluyla aboneleri mağdur etmektedir. 100 Mbps hız, modern internet ihtiyaçları (4K/8K yayınlar, evden çalışma, bulut servisleri) için yetersiz kalmaktadır ve FTTH altyapısının potansiyeli tüm abonelere sunulmalıdır.
Ben de TurkNet abonesiyim (Abone No: --------) ve altyapımın FTTH olduğu halde 100 Mbps üzeri hız alamamaktayım. Müşteri hizmetleri, bu hızların sağlanamayacağını belirtmiştir.
Yukarıda belirtilen nedenlerle, TurkNet’in Türk Telekom ile olan altyapı anlaşmalarının, hizmet tanımlama politikalarının ve abone bilgilendirme süreçlerinin incelenmesini, çifte standart uygulamasının araştırılmasını ve tüketici hakları kapsamında gerekli yaptırımların uygulanmasını talep ediyorum.
Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim.



Gelen cevap şu şekilde oldu.

Merhaba Samet Bey,
Sizi aradım görüşme sağladık. Alt yapınızın desteklediği en yüksek hız değeri olan 100 MB fiber olduğunu ilettim. Konu ile ilgili daha yüksek hız değeri tanımlanamamaktadır
İyi günler dileriz.


Hiç durmadım direk itiraz ilettim.

Sayın BTK yetkilileri,
TurkNet’in verdiği cevap, şikayet konumla doğrudan ilgili değildir. Benim şikayetim, bireysel bazı kullanıcılara ve içerik üreticilerine Türk Telekom FTTH altyapısı üzerinden 200 Mbps – 1 Gbps hız tanımlandığına dair iddiaların araştırılması ve bu durumun eşit hizmet ilkesi açısından incelenmesi yönündedir.
TurkNet’in cevabında yalnızca benim hattımın 100 Mbps desteklediği belirtilmiş, ancak söz konusu iddialar ve farklı kullanıcılara yapılan hız tanımlamalarıyla ilgili hiçbir açıklama yapılmamıştır.
Bu nedenle, şirketin altyapı anlaşmaları ve hız tanımlama politikalarının yeniden incelenmesini, ilgili iddiaların doğruluğunun araştırılmasını ve yanıtın yeniden değerlendirilmesini talep ediyorum.
Gereğini arz ederim.

Peşine BTK üzerinden değil OIM üzerinden dönüş yaptılar ve şu şekildeydi.

Merhaba Samet Bey,
Tarafımızca yapılan incelemelerde, hattınızın bulunduğu adreste Türk Telekom FTTH altyapısı üzerinden alınabilecek azami hız değerinin 100 Mbps olduğu görülmektedir. Altyapı sağlayıcısı tarafından tanımlanan bu hız sınırları, bireysel kullanıcılar için eşit şekilde uygulanmakta olup, TurkNet olarak tüm abonelerimize aynı altyapı koşulları altında eşit hizmet sunulmaktadır.
Belirttiğiniz iddialar ve farklı kullanıcılara yönelik hız tanımlamalarıyla ilgili olarak, tarafımızca ilgili birimlere bilgilendirme yapılmış olup gerekli kontroller sağlanacaktır. Konu hakkında yeni bir gelişme olması durumunda sizinle ayrıca paylaşım yapılacaktır.
İyi günler dileriz.


Ben OIM üzerinden değil direk yine BTK üzerinden yanıtladım.

Sayın Yetkili,
Online işlemler destek kaydı üzerinden iletilen yanıta istinaden ;
Tarafınızdan gönderilen yanıtta, adresimde Türk Telekom FTTH altyapısı üzerinden alınabilecek azami hızın 100 Mbps olduğu belirtilmiştir. Ancak bu bilgi, şikayetimde belirttiğim ve eklerde sunduğum örnek kullanıcı verileri, forum kayıtları ve hız testi sonuçları ile çelişmektedir.
Gönderdiğim eklerde açıkça görüldüğü üzere, aynı altyapı üzerinden hizmet alan diğer TürkNet abonelerine 100 Mbps üzeri (örneğin 200 Mbps ve 1000 Mbps) hız profilleri tanımlandığı belgelenmiştir. Dolayısıyla, altyapı sağlayıcısı tarafından “bireysel kullanıcılar için eşit sınırlar” uygulandığı iddiası gerçeği yansıtmamaktadır.
Bu nedenle,
1. Tarafımca gönderilen eklerin (görsel ve belge niteliğindeki dosyaların) incelenmesini,
2. Aynı altyapı üzerindeki kullanıcılar arasında neden farklı hız profilleri tanımlandığı hususunun Türk Telekom ve TürkNet tarafından birlikte araştırılmasını,
3. İnceleme sonucunun somut ve teknik gerekçelerle tarafıma bildirilmesinitalep ederim.
Gereğini arz ederim.


Ve sonuç olarak Ek'te eklediğim speedtest sonucunu paylaşabilirim.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Kaydı 2025-10-17 180434.mp4
    7,7 MB
Öncelikle merhaba. Konuyu bu kadar dile getiren kişilerden biri de benim. 3-4 günlük uğraş sonucunda ben bir sonuca vardım. Şuanda hız profilim 200Mbps download 30Mbps upload şeklinde.

Baştan sona yaptığım her şeyi detaylı şekilde anlatayım.

Kesinlikle Turknet'i kendi başına asla muhattap almadım. Direk olarak BTK üzerinden şikayet talebi oluşturdum.Ek olarak konu içerisinde ki içerikleri sundum. Şikayet metni şu şekildeydi.

Sayın Yetkili,
TurkNet, Türk Telekom FTTH fiber altyapısı üzerinden resmi olarak yalnızca 100 Mbps hız sunduğunu belirtmektedir. Ancak, sosyal medya platformları ve forumlarda (https://tpc.net.tr/forum/konu/turkn...zerinden-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamalari.847/ https://forum.donanimhaber.com/turk...en-100mbps-uzeri-hiz-tanimlamalari--162304562) yer alan kullanıcı paylaşımlarına göre, bazı bireysel kullanıcılara ve içerik üreticilerine 200 Mbps ve 1 Gbps hız tanımlamaları yapılmaktadır. Ayrıca, hizmet iptali talep eden bazı kullanıcılara hız artışı teklif edildiği iddia edilmektedir. TurkNet’in müşteri hizmetleri ve altyapı sorgu sisteminde ise FTTH altyapısında maksimum 100 Mbps hız sunulduğu belirtilerek aboneler yanıltılmaktadır. Şirketin kendi web sitesinde 1000 Mbps’ye varan hızlar sunduğu iddia edilmesine rağmen, bu hizmetin yalnızca seçili kullanıcılara ve sadece kendi altyapısında sağlandığı görülmektedir.
Bu durum, eşit hizmet ilkesine aykırı bir çifte standart oluşturmakta, tüketici haklarını ihlal etmekte ve yanıltıcı bilgilendirme yoluyla aboneleri mağdur etmektedir. 100 Mbps hız, modern internet ihtiyaçları (4K/8K yayınlar, evden çalışma, bulut servisleri) için yetersiz kalmaktadır ve FTTH altyapısının potansiyeli tüm abonelere sunulmalıdır.
Ben de TurkNet abonesiyim (Abone No: --------) ve altyapımın FTTH olduğu halde 100 Mbps üzeri hız alamamaktayım. Müşteri hizmetleri, bu hızların sağlanamayacağını belirtmiştir.
Yukarıda belirtilen nedenlerle, TurkNet’in Türk Telekom ile olan altyapı anlaşmalarının, hizmet tanımlama politikalarının ve abone bilgilendirme süreçlerinin incelenmesini, çifte standart uygulamasının araştırılmasını ve tüketici hakları kapsamında gerekli yaptırımların uygulanmasını talep ediyorum.
Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim.



Gelen cevap şu şekilde oldu.

Merhaba Samet Bey,
Sizi aradım görüşme sağladık. Alt yapınızın desteklediği en yüksek hız değeri olan 100 MB fiber olduğunu ilettim. Konu ile ilgili daha yüksek hız değeri tanımlanamamaktadır
İyi günler dileriz.


Hiç durmadım direk itiraz ilettim.

Sayın BTK yetkilileri,
TurkNet’in verdiği cevap, şikayet konumla doğrudan ilgili değildir. Benim şikayetim, bireysel bazı kullanıcılara ve içerik üreticilerine Türk Telekom FTTH altyapısı üzerinden 200 Mbps – 1 Gbps hız tanımlandığına dair iddiaların araştırılması ve bu durumun eşit hizmet ilkesi açısından incelenmesi yönündedir.
TurkNet’in cevabında yalnızca benim hattımın 100 Mbps desteklediği belirtilmiş, ancak söz konusu iddialar ve farklı kullanıcılara yapılan hız tanımlamalarıyla ilgili hiçbir açıklama yapılmamıştır.
Bu nedenle, şirketin altyapı anlaşmaları ve hız tanımlama politikalarının yeniden incelenmesini, ilgili iddiaların doğruluğunun araştırılmasını ve yanıtın yeniden değerlendirilmesini talep ediyorum.
Gereğini arz ederim.

Peşine BTK üzerinden değil OIM üzerinden dönüş yaptılar ve şu şekildeydi.

Merhaba Samet Bey,
Tarafımızca yapılan incelemelerde, hattınızın bulunduğu adreste Türk Telekom FTTH altyapısı üzerinden alınabilecek azami hız değerinin 100 Mbps olduğu görülmektedir. Altyapı sağlayıcısı tarafından tanımlanan bu hız sınırları, bireysel kullanıcılar için eşit şekilde uygulanmakta olup, TurkNet olarak tüm abonelerimize aynı altyapı koşulları altında eşit hizmet sunulmaktadır.
Belirttiğiniz iddialar ve farklı kullanıcılara yönelik hız tanımlamalarıyla ilgili olarak, tarafımızca ilgili birimlere bilgilendirme yapılmış olup gerekli kontroller sağlanacaktır. Konu hakkında yeni bir gelişme olması durumunda sizinle ayrıca paylaşım yapılacaktır.
İyi günler dileriz.


Ben OIM üzerinden değil direk yine BTK üzerinden yanıtladım.

Sayın Yetkili,
Online işlemler destek kaydı üzerinden iletilen yanıta istinaden ;
Tarafınızdan gönderilen yanıtta, adresimde Türk Telekom FTTH altyapısı üzerinden alınabilecek azami hızın 100 Mbps olduğu belirtilmiştir. Ancak bu bilgi, şikayetimde belirttiğim ve eklerde sunduğum örnek kullanıcı verileri, forum kayıtları ve hız testi sonuçları ile çelişmektedir.
Gönderdiğim eklerde açıkça görüldüğü üzere, aynı altyapı üzerinden hizmet alan diğer TürkNet abonelerine 100 Mbps üzeri (örneğin 200 Mbps ve 1000 Mbps) hız profilleri tanımlandığı belgelenmiştir. Dolayısıyla, altyapı sağlayıcısı tarafından “bireysel kullanıcılar için eşit sınırlar” uygulandığı iddiası gerçeği yansıtmamaktadır.
Bu nedenle,
1. Tarafımca gönderilen eklerin (görsel ve belge niteliğindeki dosyaların) incelenmesini,
2. Aynı altyapı üzerindeki kullanıcılar arasında neden farklı hız profilleri tanımlandığı hususunun Türk Telekom ve TürkNet tarafından birlikte araştırılmasını,
3. İnceleme sonucunun somut ve teknik gerekçelerle tarafıma bildirilmesinitalep ederim.
Gereğini arz ederim.


Ve sonuç olarak Ek'te eklediğim speedtest sonucunu paylaşabilirim.
Turknet gibi adını duyurmuş, düzenini oturtmuş bir firmada bu kadar sistemsiz iş yapılması çok acı verici. "Her şeyi kolayca yapabileceğimizi" iddia eden bir firma bile şu kadar zorluyorsa insanları böyle bir iddiası olmayan firmalar ne kadar acınacak haldedir kim bilir.

Madem zorlayınca veriyorlar 200 Mbps. herkes talep etsin de herkese versinler bari. FTTH'ın bi anlamı olsun artık şu firmada.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Son mesajlar

Yeni Konular

Kurallar Yardım Kullanıcılar
Sohbet Özelliği sadece üyelerin sohbet etmesi için oluşturulmuştur. Geri kalan tüm yardımlaşmalar forum kısmından devam edecektir.

Şu konuya bakabilir misiniz tarzı sohbet dışı yazılar da yasaktır.

Hiçbir odaya katılmadınız.

    Hiçbir odaya katılmadınız.
    Geri
    Üst Alt